Νέα

Υποχρεωτική Διασύνδεση Φορολογικών Μηχανισμών (ΦΗΜ) & Ταμειακών Μηχανών με Τερματικα POS Πιστωτικών Καρτών

Η διασύνδεση Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ) και τερματικών POS, με σκοπό τη διασφάλιση έκδοσης των νόμιμων παραστατικών πριν από οποιαδήποτε συναλλαγή μέσω τερματικών POS.

Μετά την αναβάθμιση των ταμειακών μηχανών έρχεται και η αναβάθμιση των μηχανημάτων πληρωμής POS και μάλιστα με… επιδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης!

 Αναβάθμιση ταμειακών μηχανών για την  άμεση επικοινωνία με τα pos πιστωτικών καρτών.

Γιατί ποιο λόγο θα γίνει η αναβάθμιση

Το πρόγραμμα έχει στόχευση τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS (με στόχο την παράλληλη αποστολή στοιχείων στην Εφορία) και εκτιμάται ότι θα περιορίσει τις δυνατότητες φοροδιαφυγής και τις απώλειες στον ΦΠΑ.

Σήμερα, πολλές επιχειρήσεις έχουν προμηθευτεί νέες ταμειακές μηχανές κλειστού τύπου που έχουν διασυνδεθεί με την Εφορία. Με αυτές τις μηχανές η Εφορία ενώ γνωρίζει το πότε πραγματοποιήθηκε μία συναλλαγή, δεν έχει στη διάθεσή της τα στοιχεία της πληρωμής, αν δηλαδή έγινε με μετρητά ή ηλεκτρονικά με τη χρήση κάρτας.

Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν καθημερινά τα pos πιστωτικών καρτών ώστε να πραγματοποιούν τις συναλλαγές οι πελάτες. Η διαφορά είναι πως ο πελάτης θα πρέπει να λάβει το αποδεικτικό χαρτί της πληρωμής από το pos αλλά και την νόμιμη απόδειξη από την ταμειακή μηχανή με τρόπο πληρωμής την πιστωτική κάρτα.

Αυτό βέβαια δεν γίνεται συνετά από όλες τις επιχειρήσεις με αποτέλεσμα να υπάρχουν παραπάνω από τις μισές συναλλαγές που δεν αποστέλλονται με το Ζ της ημέρας στην Α.Α.Δ.Ε.

Ενώ δηλαδή το POS δέχεται τη συναλλαγή ο καταστηματάρχης είτε δεν κόβει καθόλου απόδειξη είτε εκδίδει απόδειξη αλλά με ένα μικρό ποσό.

Εφόσον διασυνδεθεί η ταμειακή μηχανή με το ηλεκτρονικό σύστημα POS η Εφορία θα γνωρίζει πότε εκδόθηκε η απόδειξη αλλά και τον τρόπο πληρωμής (με κάρτα ή μετρητά) για να προχωρήσει σε περαιτέρω ελέγχους.

Καταστήματα λιανικής

Για αυτό τον λόγο λοιπόν η Α.Α.Δ.Ε. προχωρά στην διασύνδεση των pos με τις ταμειακές μηχανές. Ποιο συγκεκριμένα όταν θα υπάρξει μια συναλλαγή με πιστωτική κάρτα ο ταμίας θα πρέπει να πατά το ποσό από την ταμειακή και η ταμειακή θα στέλνει εντολή στο pos καρτών για την συναλλαγή, όταν ο πελάτης βάλει την κάρτα του αυτόματα θα εγκρίνεται η συναλλαγή και θα βγαίνει νόμιμη απόδειξη από την ταμειακή ( αυτόματα χωρίς ο ταμίας να επεμβαίνει).

Για αυτό τον σκοπό οι επιχειρήσεις θα πάρουν voucher για την αναβάθμιση των ταμειακών μηχανών η την αγορά καινούργιας καθώς και για την αναβάθμιση των pos καρτών η την αλλαγή τους με καινούργιο.

Με τον ίδιο τρόπο θα αναβαθμιστούν οι φορολογικοί μηχανισμοί τύπου Α.Δ.Η.Μ.Ε. (όσοι αναβαθμίζονται η θα αντικατασταθούν αυτόματα.)

Οι εκτυπωτές ΕΑΦΔΣΣ θα καταργηθούν πλήρως άρα οι εκάστοτε επιχειρήσεις θα πρέπει να τους αντικαταστήσουν από το 2023 με ΑΔΗΜΕ  φορολογικούς μηχανισμούς η ταμειακές μηχανές.

Εστίαση ( Εστιατόρια)

Τα εστιατόρια ( όποιες επιχειρήσεις έχουν σαν είδος έναρξης της επιχείρησης την λέξη αυτή) θα πρέπει να αντικαταστήσουν πλήρως τα φορολογικά τους είτε είναι ταμειακές μηχανές είτε φορολογικοί μηχανισμοί.

Θα υπάρξει ειδική άδεια για ταμειακές μηχανές και φορολογικούς μηχανισμούς τύπου εστιατορίων.

Καθώς είναι η μόνη επιλογή τους, όπου και εκείνα θα συνδεθούν με τα pos πιστωτικών καρτών.

Voucher αναβάθμισης ταμειακών μηχανών και διασύνδεσης με POS, αντικατάστασης ΕΑΦΔΣΣ

Οι επενδύσεις θα στοχεύουν στις τεχνολογίες και υπηρεσίες που προωθούν την ψηφιοποίηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, και συγκεκριμένα στις ηλεκτρονικές πληρωμές, στις ηλεκτρονικές πωλήσεις και στις εφαρμογές ηλεκτρονικής τιμολόγησης, στην επιχειρηματική αναλυτική, στην αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων, στις υπηρεσίες δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας των δεδομένων και αποκατάστασης σε περίπτωση καταστροφής, στην αναβάθμιση των ταμειακών μηχανών και του οικοσυστήματος των POS.

Στο πλαίσιο του Προγράμματος ΙΙΙ δίνεται στους δυνητικούς Δικαιούχους η δυνατότητα αξιοποίησης επιταγών (vouchers), ανά κατηγορία ως ακολούθως:

Εξαργύρωση Voucher

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του προγράμματος (αναμένεται προς τα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου), το κουπόνι θα μπορεί να εξαργυρώνεται σε ειδική πλατφόρμα αγοράς (Digital Marketplace) όπου θα είναι διαθέσιμες υπηρεσίες και προϊόντα που θα μπορούν να προμηθευτούν οι επιχειρήσεις. Δηλαδή θα υπάρχει μια λίστα με τους εγκεκριμένους προμηθευτές που θα ανεβάζουν στην πλατφόρμα τις προσφερόμενες τεχνολογικές εφαρμογές (POS, ταμειακές κ.ά.).

Οι επιχειρήσεις, αφού επιλέξουν τα προϊόντα που χρειάζονται, θα λαμβάνουν το κουπόνι ενίσχυσης. Μετέπειτα, κάθε επιδότηση θα ελέγχεται ως προς διάφορες τυπικές διαστάσεις, όπως επιβεβαίωση της ολοκλήρωσης, καταβολή ιδίας συμμετοχής από τις επιχειρήσεις, εξοφλήσεις κ.λπ.